neděle 18. srpna 2013

Patchworkové (vánoční) koule

Až se zima zeptá, co jsme dělali v létě, co jí povíme? V práci mě teď na nějakou dobu čeká hooodně úsilí a času ztráveného mimo domov a zároveň i rukodělné hnízdo. Takže vyrábím v předstihu.

Dnes vám představím super jednoduchou techniku: patchworkové koule. Videonávod najdete na tomto odkazu. Na jednu kouli jsou třeba čtverce z látky. Na kouličku o poloměru 9cm potřebujete čtverce o rozměrech 8x8cm. A počty? Potřebujeme 4 čtverce  jedné barvy, 8 čtverců druhé a 8 čtverců třetí barvy. 

Podle videonávodu vznikla tahle koule.


Vyrobila jsem ještě jednu kouličku, trochu větší (poloměr 11cm). Vyráběla jsem sice podle návodu, ale jak jinak než podle fantazie. Následují fotografie z průběhu tvoření.





Hotovo! Tenhle postup vyzkoušíme i s dětmi. Už se těším na dětskou fantazii :-)


11 komentářů:

  1. Jsou moc pěkné, taky v létě myslím na Vánoce:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. Holky, tak to se k vám přidávám, taky tvořím na Vánoce už teď, pak nebude čas:-) Koule jsou bezvadné!

    OdpovědětVymazat
  3. Parádní koule! zatím jsem si jen pomyslela, že za 4 měsíce budeme shánět stromek :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Romi, jsi moc šikovná, vánoční koule se ti povedly. Těším se na tvoje další patchworkové tvoření.

    OdpovědětVymazat
  5. Paaaani si skutočne veľmi šikovna a Tvoj blog som si hned zamilovala, hlásim sa u teba ako pravidelný čitatel a odkladam si ta do svojich obľúbených. Ďakujem že si sa mi zviditeľnila inak by som ťa nenašla. Aj tak trochu frivolitkujem ale netrúfam si moju pracu zverejňovať :-) a tak budem teraz trochu viac v obraze, lebo je tu akosi veľmi malo frivolitačiek :-) Pozdravujem a prajem krásny deň. M

    OdpovědětVymazat
  6. Jste moc šikovná. Já jsem v loni ve vánoční dílně dělala s dětma a maminkama pouze falešné patchworkové koule. Měly velký úspěch. Letos zatím nevím, co budeme dělat.
    Kreativně s Ladybird

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za komentář! Na Vánoce budeme dílen s dětmi dělat několik. Mám svůj Pinterest a ve složce Pro Klubko mám uloženou inspiraci i na Vánoce, třeba tam najdete i něco pro Vás. Určitě budeme tvořit kytičky z vypáraných zipů.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Děkuji moc! Určitě si výrobu vyzkoušejte. Rychlé a efektní!

      Vymazat
  8. Romi,to je bomba.... Opravdu krásná práce :-) Jsi šikulka :-)

    OdpovědětVymazat